به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ فیضالله یاری رئیس اداره تماسهای شهروندی سامانه 137 پلاس گفت:ساعتهای آغازین روز گذشته که بارش برف در پایتخت شروع شد خودمان را برای یک روز پرکار و شلوغ آماده کرده بودیم،
وی اظهار میکند: بیشتر تماسهای شهروندان در روز گذشته به موضوع بارش برف اختصاص داشت و موضوعات دیگر که همیشه بیشترین پیامها را به خود اختصاص میداد کمتر از سوی شهروندان مطرح میشد.
یاری با اشاره به اینکه از صبح دیروز مرخصی کارشناسان اداره تماس ستاد لغو شد و شیفتها را دو برابر کردیم، میافزاید: بیشتر کارشناسان و اپراتورها به صورت دو شیفت در سامانه حضور داشتند تا به ثبت تماس و ثبت پیام شهروندان بپردازند، البته تماس شهروندان در روز گذشته بسیار بالا بود، ولی همکاران تلاش کردند تا میزان پشت خطی شهروندان کمتر باشد و بهتر بتوانند پیامهای ثبت شده را به ستادهای اجرایی مناطق و معاونتها ارجاع دهند.
روز گذشته طبق نمودار اداره آمار سامانه 137 پلاس، بعد از ساعت 5 بامداد تماسهای شهروندان با سامانه 137 پلاس شروع شد و تا ساعت 10 صبح افزایشی بود. البته از ساعت 10 تا ساعت 14 که آمار تماسها به اوج پیک خود رسیده بود فراز و فرودهایی در میزان تماس شهروندان و ارسال پیام در فضای مجازی به سامانه 137 پلاس اتفاق افتاد با این حال بعد از ساعت 15 تا ساعت 23 باز هم تلفنهای کارشناسان اداره تماس به صورت دائم اشغال بود و اپراتورها مشغول ثبت پیام شهروندان بودند.
بر اساس گفتههای برخی از کارشناسان ثبت پیام، حتی فرصتی برای استراحت چند دقیقهای بین دو تماس نبود و همین موضوع خستگی را برای اپراتورها به همراه داشت، اما به دلیل اینکه مشکلی برای ثبت پیام شهروندان ایجاد نشود فارغ از همه خستگیها به ثبت و ارجاع پیام و درخواستهای شهروندان پرداختند در این بین مدیران هم به کمک اپراتورها آمدند و بعضا به جای آنان پیام شهروندان را ثبت میکردند تا شرایط و فرصتی برای استراحت چندلحظهای کارشناسان ثبت پیام بوجود آید.
«شلوغی خطوط و افزایش پیام شهروندان بعضا باعث کمطاقتی اپراتورها میشود که همین موضوع ممکن است در ثبت پیام شهروندان خلل ایجاد کرده و یا با پاسخگویی نامناسب موجب ناخرسندی شهروندان شود» رضا ناصری سرای رئیس مرکز سامانه 137 پلاس شهرداری تهران با بیان این جمله میگوید: یکی از مهمترین تلاشهای مدیریت شهری بهبود و افزایش کیفیت پاسخگویی کارشناسان اداره تماس و رفتار مناسب با مخاطبان و در شأن شهروندان است بنابراین در ایامی که احتمال میدهیم آمار تماس شهروندان با سامانه 137 پلاس بالا باشد این موضوع را به همکارانمان مجددا یادآوری میکنیم که در برخورد با پیام شهروندان سعه صدر بالایی داشته باشند.
ناصری سرای میافزاید: بر همین اساس روز گذشته در پیامکی که برای همه کارشناسان اداره تماس و اپراتورها ارسال کردیم متذکر شدیم که به دلیل حجم بالای تماس مردم با سامانه 137 پلاس علاوه بر برخورد بهتر با شهروندان در ثبت و ارجاع پیام شهروندان به ستادهای اجرایی دقت بالاتری را نسبت به روزهای عادی داشته باشند.
رئیس مرکز سامانه 137 پلاس اظهار میکند: طبق آمارهای رسمی سامانه، روز گذشته یکی از تاریخیترین روزهایی بود که مدیران و کارشناسان سامانه با آن مواجه بودند و حجم پیام شهروندان هم بسیار بالا بود؛ البته عمده درخواستهای شهروندان در تماس با سامانه 137 پلاس انجام برفروبی در کوچهها و معابر فرعی بود که نشان میداد نسبت به روز پنجشنبه که معابر اصلی و بزرگراهها مشکلات بیشتری را برای شهروندان ایجاد کرده بود شرایط متفاوت شده و مشکلات کمتری در خیابانهای اصلی شهر وجود داشت.
ناصری سرای با تشکر از تلاش همکاران اداره تماس و پیام شهروندی در روزهای پیک کاری مدیریت شهری اظهار امیدواری کرد با برنامهریزیهایی که نسبت به آموزش اپراتورها صورت خواهد پذیرفت شهروندان شاهد افزایش کیفیت پاسخگویی کارشناسان ثبت پیام خواهند بود.